10 januari, 2013

Biljäkel!

Jag står färdig kvart i sju på morgonen för att träna på Friskis och svettis med en kompis som ledare. Hon har sålt in konceptet som An offer you can not refuse. Inte så att jag tror det kommer att hamna ett hästhuvud i min säng om jag hoppar, utan att det bara är ett jättebra tillfälle. Det gick liksom inte att komma undan med något argument:

Jag har inte köpt årskort på Friskis och Svettis ännu - Du får prova gratis en gång
Jag måste vara på jobbet i någorlunda god tid - vi slutar åtta och det går ett tåg strax därpå
Jag har haft besvär med ryggen - det har jag med så mitt program innehåller många bra övningar för detta
Jag har inte tränat på JÄTTELÄNGE - det är ett baspass (= enklaste passet)


Så jag säger att jag ska prova någon dag och sedan flyger inspirationen i mig, för kompisen är så bra på att sälja in saker. Jag behöver ha bil samma kväll så jag bestämmer mig för att ta bilen till jobbet.

Bilen är igenisad. Jag låser upp den med det automatiska låset. Och vad händer, jo låset i framdörren krånglar så man kan inte stänga dörren. Väcker en stackars Mr F som yrvaket agerar support från djupet av sitt täcke, men lyckas ändå inte.

Det slutar med att Mr F får hänga med ut. Han provar med bakdörren som då också "låser sig" så nu står jag med träningskläder, två olåsbara dörrar och en trött sambo.

Vi får tag på bilmekanikern som håller till 300 meter från oss, kör dit - Mr F i framsätet jag i baksätet hållandes i varsin ostängbar dörr. Kör in bilen på verkstaden. Mekanikern kommer ut med en kaffe i handen "Vad är det för fel? " undrar han och drar i låsgrejen på framdörren. Och stänger dörren! Han gör samma med bakdörren som går igen med ett klick.

"Ha en bra dag", säger han med ett leende. Jag kan säga att innan jag gick in och duschade så tog jag en bild på mig i träningskläder som jag kan skicka som bevismaterial 1A till min kompis...för den här historien kommer hon aldrig att tro på.

 Ha en bra dag allihop! 

2 kommentarer:

  1. Roligt att du har hittat tillbaka till bloggen.

    Fast utan att få se bevismaterial 1A så vet vi inte om vi tror på din rövarhistoria. Din historia lämnar en del frågetecken.

    Hann du i tid till jobbet och kommer du att träna imorgon också? Hur tog sig Mr F hem från verkstaden, samt kunde Mr F somna om? Vad har ni för färg på bilen?

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  2. Hej på er grodor,
    Kollade mitt bevismaterial och det var väldigt suddigt, fotat uppifrån så det syntes mest en stor vit mage /blixten på t-shirten/ Så ja, jag MÅSTE träna....snart. Och på resten av frågorna svarar Mr F blev skjutsad hem och slapp hålla i rutan, vet ej om han somnade om. Vi har en grå volvo :)

    SvaraRadera