17 januari, 2011

Ödet?

Nu undrar ni allt hur hon dök upp. Den arga kvinnan med alla smyckena som Spåkulan spådde om. (Se nedan)

Jo kvinnan kom som ett yrväder en januariafton med en hög av näs krus i en lång rem kring sin hals....

Nej jag är ingen Strindberg och inte är jag på väg att skriva någon ny Hemsöborna heller. ("Carlson kom som ett yrväder en aprilafton med ett höganäskrus i en svångrem om halsen")

Och inte dök det upp någon arg smyckesförsedd kvinna heller. Som tur var. Däremot kom en kollega in efter lunchen och berättade om ett dråpligt möte hon just haft.

Kollegan och en bekant till henne hade stått och pratat bredvid ett hyreshus. Plötsligt slutade bekanten att prata. Han läste på ett plakat:

RASRISK!

Mannen tittade upp mot taket. Det var rent som ett nyfött barns samvete. Han tittade ner på skylten. Upp mot taket igen och sa sedan:

KOLLEGAN
Jaha. Är det en varning för Sverigedemokraterna kanske?

/Ridå!

5 kommentarer:

  1. En stilla undran: har den smyckesbehängda kvinnan på något vis satt hinder i vägen för ditt bloggande? Vi är några här ute i etern som gärna vill veta vad du har för dej även i februari.

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  2. Men ingen har undrat vart jag har tagit vägen....

    Hälsningar

    Gud

    SvaraRadera
  3. Kära Gud, vart har du tagit vägen? Har du fullt upp i Egypten typ eller håller du på att ordna upp något annat?

    Mvh
    Gudrun

    SvaraRadera
  4. Kära Gudrun! Har haft fullt upp med snö, is och kyla, så sitter gärna framför brasan och myser. Men har dock känt mig ensam, så är glad att någon saknar mig.

    Men kära Millan har du övergivit dina anhängare här på bloggen.

    Många alla hjärtansdag hälsningar

    Gud

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att ni saknar mina inlägg. Tackar. Era inlägg är ju superkul, tack för att ni håller igång sidan när jag är borta. Men nu så. I´m back!

    SvaraRadera