17 februari, 2011

Kvitter

Igår var jag på en informatörsdag i Karlstad. Där pratades det om kanalen Twitter som många använder sig av. Någon tyckte att det var en ypperlig kanal för att få ut agressioner över sånt som krånglade, tex SJ. Då kunde man skriva av sig all sin ilska, sen var det bra. Problemet är bara att texten ligger kvar som en sur uppstötning på nätet i all evighet.

Jag har de senaste dagarna i egenskap av informatör fått en del gnäll från missnöjda personer, som verkar tycka att mejlen är en form av neg-Twitter. Själv är jag också rätt gnällig för tillfället, trött och stingslig ser jag en viss glädje i när tillfällen för att klaga dyker upp som fina ventiler för min galla. Men hur kul är det egentligen?

Så nu vill jag starta en egen kanal - låt oss kalla den Kvitter. Där ska det bara vara glada och positiva inlägg. Så snälla, låt oss använda kommentatorsfunktionen till detta inlägg till vårt alldeles egna Kvitter. Jag kan börja!

13 kommentarer:

  1. Kvitter: Jag köpte världens godaste kebab på lunchen. Mannen bakom disken slog in den lika omsorgsfullt som om den vore en ömtålig blomma. "Det är kallt ute", sa han med ett leende.

    SvaraRadera
  2. Kvitter: En jobbarkompis bjöd idag på jättegoda kanelbullar. Tack så mycket.

    Dagarna blir hela tiden längre och längre, ljusare och ljusare. Samt stanna upp och hör hur vacker fåglarna sjunger (eller kvittrar). Kommunen kör bort snövallarna. Snart är det vår.

    Grodmamman

    SvaraRadera
  3. Kvitter: Jag har världens bästa fru.

    Grodmammans make

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Kvitter,kvitter: Jag har sååå trevliga arbetskamrater. Kommer just från ännu en härlig fika. Det är med ett glatt leende jag nu tar tag i jobbet igen.

    SvaraRadera
  6. Kvitter: undrar just om jag kvittrat lite falskt? Mitt första kvitter har tystnat.

    Du är i alla fall bäst. Så de. Kviddevitt :D

    YiH

    SvaraRadera
  7. Snart är det helg och då får vi alla roa oss med att se ett program som heter "Fel låt vann och alla hade fula kläder". Egentligen ser man inte så mycket av showen för man är upptagen med att skicka SMS till sina kompisar och klaga på att det där som man missar är så dåligt. Ursäkta, det här kanske inte var så positivt, eller?

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  8. Men det var rätt kul. Kan du inte lägga in en av dina roliga ordvitsar och roa oss andra med.

    Ett fan (läses på engelska)

    SvaraRadera
  9. Där tillit finns, där är öppenhet, ärlighet, glädje, skratt och energi. Härligt när allt detta stämmer in....

    SvaraRadera
  10. Vad som gör en glad? Lätt! Ett par vingar räcker....(sedan ärd et ju de där "lilla detaljen" med att följa med oxå...!!!)

    Flygarn

    SvaraRadera
  11. Ny vecka, nya möjligheter och lön på fredag

    Grodmamman

    SvaraRadera
  12. Snön och vintern är underbar, vilken skidåkning både på längden och utför det har varit hittills år. Nu i helgen var det världens bästa skidföre och mina längdskidor har vallats av en sån som kan valla (dvs ej av mig :-)) så de nästan går av sig själva. Nu blir dagarna också ljusare och ljusare nu är vintern när den är som allra bäst.

    Maria

    SvaraRadera
  13. Kvitter: En väldigt bra nyhet och kul grej är ju faktiskt att du själv just har kommit på en superbra site! Kvitter.nu (eller mer internationellt Kwitter) till exempel! Tror den här siten lätt skulle bli populär. Bara att dra igång siten och få folk att skriva trevliga och roliga inlägg - kör på bara! :o)

    Regissören i Gbg

    SvaraRadera