06 februari, 2012

Älkskade felstavare


I helgen var jag i Göteborg. Staden med den goa humorn. Inne i en inredningsaffär fick jag plötsligt syn på något kul som satte igång fantasin. Frågan är om detta är seriöst menat och i så fall ett cyniskt försök att tjäna pengar på dyslexiker? Eller om det är menat som humor...

Ja i vilket fall tyckte jag att det var väldigt roligt. Eller ska jag skriva "Vädligt rolllit". Och bara för att vara tydlig. Jag skojar inte om dyslexi utan funderar bara på varför man kommer på att sälja sådana här stenar...

2 kommentarer:

  1. Å, nu förstår vi vart vår granne köpte sin dörrskylt "VALKOMMEN".

    Vi har en kompis som ofta avslutar sina mail med karmar, istället för kramar.

    Grod(d)mamman med make

    SvaraRadera
  2. Att någon försöker sälja dom är väl inte så konstigt, går det så går det och man vill väl inte ha dom kvar i lagret eller i trädgården. Det har förmodligen varit en viss kostnad med arbetet även om det gick snett.

    Jag är mest konfunderad över att rabatten inte är större än 50 %. Och så skulle jag gärna vilja höra en bra förklaring från den som köper en felstavad sten. Typ att "ja men farfar är ju död så han märker inget ändå..."

    MVH
    Sträjnfåle

    SvaraRadera