30 april, 2013

En blöt valborg

Mr F tycker inte vi ska ta bilen ner till stan, trots en jättehög återvinningsgrejer. När vi ska åka blir det (väääldigt lägligt) fel på hans cykel. Så jag cyklar själv ner i 12 sekundmeters motvind.

Solen försvinner, himlen öppnar sig och jag översköljs av hinkvis av snöblandat regn.

Centrum: På Clas Ohlsson utbrister killen i infodisken "Oj regnar det!" och tokskrattar. "Och jag som ska grilla ikväll kluckar han glatt vidare" "Lycka till" svarar jag sammanbitet medan vattnet droppar från de immiga glasögonen. Killen ger mig varorna och säger med ett brett leende. "Det finns paraplyer vid kassan"

Så visserligen gjorde jag mitt för den globala miljön fast hemmiljön drabbades av viss försurning...som snart gick över efter en mycket god middag.

Ha en fin Valborg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar