27 september, 2009

Spaning på bokmässan

Mässan: Jag, sambon och illustratören står utplacerade i en vid triangel runt om bokbordet i Värmlandsmontern. Vi spanar likt Säpo på platsen där min bok ligger. Nu kommer en kvinna fram. Hon bläddrar i boken, ser sammanbiten ut, bläddrar lite mer, slår igen boken. Attans! Men vad händer? Hon tar två böcker och stegar mot kassan. Jag håller andan. Vi tre ser på henne och varandra om vart annat. Hon stannar. Tvekar hon? Står still. Ska hon ångra sig? Så tar hon ett stort kliv framåt, ställer sig i kassan och hivar upp plånboken. Hon köper båda två! Vi tre hoppar till, som om favoritlaget i hockey gjort mål, håller upp två fingrar mot varandra (=Hon köpte två!) och gör glatt överraskade miner till varandra. Jag hoppar upp och ner av glädje. Det är till att ha pokerface.

2 kommentarer:

  1. Grattis till första boken Millan, bara titeln fick mig att skratta gott. Längtar tills jag får läsa hela boken. Hoppas vi får ses snart. Hälsningar Olga da Polga i Norrland.

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla ; o D
    Ett stort grattis till första boken. Synd att jag inte visste att du var här i Göteborg på bokmässan, då hade vi kommit in.
    Kramar Ulrika Olsson Mölndal

    SvaraRadera