01 oktober, 2009

Jag bara informerar....

Ringde A-kassan idag för att höra om det var okey att jag står och signerar min bok någon lördag framöver. Bokförlaget skulle vilja det. Fick då ett stort NEJ, DET ÄR INTE OKEY! i örat. Tydligen får jag inte på något vis medverka vid försäljning eller göra reklam för min bok över huvud taget medan jag går på A-kassa. Även om det är något jag gör på fritiden. Klockan är snart halv sex när jag skriver detta, så arbetssökardagen lär ju vara slut i praktiken, men INTE DÅ. Så jag säger bara en sak, så det blir tydligt: Jag bara INFORMERAR om att jag har skrivit en bok här, jag , jag gör på intet sätt reklam för den och för allt i världen KÖP DEN INTE - efter att ha läst något här. För då gott folk, är jag riktigt illa ute..... Så hädan efter blir det meddelanden om vad jag gör i mitt helt o-kommersiella liv. Tack å hej, tills vi hörs igen.

5 kommentarer:

  1. Nog trodde jag i min enfald att det var delvis därför man var inskriven på Af Kultur - för att man skulle kunna göra sånt här brevid sitt ordinarie arbetssökande...! :(

    Man slutar aldrig att förvånas!
    Förövrigt har du mail! ;)

    /Carin

    SvaraRadera
  2. Hej.
    jag undrar vart man kan köpa din bok? Har suttit o letat lite på nätet. Är oxå arbetslös, och så förbannad på bådet arbetsförmedlingen och akassan. dom ställer så höa krav jämnt! och gör man inte som dom säger så skriver dom ut en titt som tätt! vi arbetslösa ska rätta oss efter dom hela tiden, har dom ingen skyldighet att rätta sig efter oss någongång?

    //Tezzan

    SvaraRadera
  3. Åh himmel jag kan knappt ta in vad jag läser på Aftonbladets sida!!
    Här anställer Af coacher för att vi arbetslösa ska hitta nya vägar bla bla bla och så när någon härlig människa orkar göra det, så får hon inte det!!
    Helt j-a ofattbart.
    Det jag blir mest arg på är att Anders Borg, Reinfeldt mfl, talar om vad som ska förbättras för oss, men Af, A-kassan mfl håller ju inte samma linje!
    Styrka till dig! Kram Misan

    SvaraRadera
  4. Åh vilka UNDERBARA REGLER, man blir så glad över hur byråkraterna sliter sitt hår i förtvivlan för att de älskar oss kulturarbetare så passionerat.

    Eller: Är dom inte helt enkelt jävligt avundsjuka?

    Broder K

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det otroligt hur man har det som arbetslös. Och du Tezzan: klicka på bilden på boken så ska du se var du hamnar ;)

    SvaraRadera