19 oktober, 2009

Nu förstår jag att jag är sjuk...

Jag visste väl att det var något allvarligt fel på mig. Jag menar här går jag omkring och mår rätt bra trots att jag är arbetslös och a-kassan håller på att jaga livet ur mig (Se inlägg nedan). Jag har till och med ett slags spirande hopp om att det kommer att ordna sig tillslut med jobb och annat. Dessutom är jag både energifylld och energisk. Rätt idérik också. Men så läste jag i morse om en undersökning som socialstyrelsen gjort. Den visar på att om man är extra glad och energisk och effektiv med en uttalad känsla av välbefinnande och lust så kan man vara sjuk. De har till och med satt namn på sjukdomstillståndet - Hypomani. Så här beskriver de sjukdomstillståndet:

"Hypomani är en störning som karaktäriseras av en bestående lätt förhöjd grundstämning, ökad energi och ökad aktivitet. Patienten har oftast en uttalad känsla av välbefinnande och av fysisk och mental effektivitet."

Nu förstår jag att jag är sjuk. Så tack kära a-kassan för att ni försöker bota mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar