06 november, 2009

Tacksam

I går kom regionschefen för svenskt näringsliv fram till mig på fikarasten (på min företagarkurs) och följande dialog utspelade sig:
Regionschefen: Jag tänker köpa din bok.
Millan: Vad snällt!
Regionschefen: Nej jag är inte snäll utan jag blev nyfiken på din bok för att jag har läst om den i pressen.
Millan: Ja men det var kul...(Paus) eh, snällt!
Regionschefen (Nästan lite uppgivet): Nej inte snällt. Se det som det är. Jag vill köpa en produkt som du har skapat.
Millan: - Ja det har du rätt i...
Regionschefen går ut från köket och försvinner bort mot sitt kontor. Millan sticker ut huvudet genom dörren och ropar efter regionschefen:
- Tack. Det var verkligen snällt.
/Ridå
Det är till att ha det rätta företagarvirket...något säger mig att det inte kommer att bli helt lätt för mig om jag startar eget och ska sälja mina saker själv.

Fotnot: till alla myndighetspersoner och andra motvalsare som vill hitta något sätt att sätta dit mig vill jag bara säga. 1) Han pratade om en produkt jag skapade när jag var anställd (och jag har aldrig haft eller har inte eget företag...än) 2) Själv har jag inte gjort minsta marknadsföring utan han läste om mig i pressen då när det skrevs så mkt om att jag INTE får marknadsföra boken själv - bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar