16 januari, 2010

Rocky Road...

När man är arbetslös och söker jobb och gör allt för att komma vidare i livet så kan man behöva lite uppmuntran ibland.Och är man sambo med en kvinna som är arbetslös kan man också behöva lite lyx i vardagen ibland.

Så jag fortsatte mitt ROCKY tema och gjord världens godaste och i särklass dyraste godis jag någonsin gjort. Rocky Road. Ni måste bara prova.

Det tokiga i kråksången var bara att jag ville överraska sambon - han skulle få supergoda Rocky Roads på bordet när han kom hem efter en lång konsert. Så jag sa att jag skulle åka och handla lite för att gotta till mig för en mysig hemmakväll i min ensamhet. Följande scen utspelar sig:

Millan kommer hem, med busigt uttryk i ansiktet.

Sambon: - Jaha har du handlat tjejgodis nu.

Millan: Mmm (lurigt leende)

Sambon tar retfullt tag i påsen. Millan försöker hindra honom. Sambon kikar ner i påsen och får se:

600 gram choklad
1 påse jordnötter
2 påsar dumlekola,
1 påse marsmallows
1 påse skalade pistagenötter

/RIDÅ

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL RECEPTET:

1 kommentar:

  1. Såg i dagens tevetablå att TV4 sänder Rocky Balboa. Rocky ger inte upp, han kommer ju igen, kan han så kan du. På med handskarna och in med tandskyddet.

    Har du sedan inte fått nog av tungviktare så sänder samma kanal även Godzilla.

    Kämpa på! Vi tror på dig.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera