17 mars, 2010

Förvirrad

Igår var det min födelsedag och andra dagen på mitt nya jobb. Så jag tänkte göra mig till lite och bjuda på fikabröd, till mina nya arbetskamraters glädje.

Nu är det bara så att jag pendlar, så jag har inte lärt mig de viktiga grundkuskaperna:
1. Vilket som är stans bästa café
2. Var det ligger

Arbetskamraterna gav en mycket enkel vägbeskrivning. Caféet skulle ligga bara något kvarter bort. Så jag gick glatt iväg på lunchen och hittade det direkt...INTE! Jag irrade runt i 30 minuter på isiga gator, som en lätt överviktig Bambi på is. Det var den luchen det.

Nåja min chef hjälpte mig rätt på eftermiddagsrasten så att alla kunde få sitt fikabröd, det är bra ledarskap det :)

Och jag som ska vara med och saluföra stan på en mässa nästa helg.

Så jag säger redan nu, om du kommer dit och jag står där, fråga mig gärna vad som är bra med stan (Jag vet massor) men inte hur man hittar ;)

2 kommentarer:

  1. Grattis så väldigt mycket på födelsedagen...fast lite för sent...
    Grattis till jobbet också!
    Mycket grattis blir det :-)

    Regissören i Gbg

    SvaraRadera
  2. Tips! Hört talas om karta. Det brukar finnas att få i alla städer.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera