07 april, 2010

Aldrig ska man sluta förvånas

Det här pendlandet är riktigt spännande måste jag säga! Igår såg jag något jag aldrig sett förut:

- Ett barn i koppel.

Jo, det är sant! jag trodde först att jag såg fel. "Det där ser ju ut som ett koppel", tänkte jag men insåg att det måste vara någon sorts sele eller nåt. Men när jag skulle gå förbi barnet, som stod och gungade i gången, så vände sig mannen som satt på ena sidan gången till kvinnan på andra sidan och sa:

MANNEN
Margareta, dra i kopplet.

Varpå kvinnan drog till sig barnet som om det var en hund.

Nu undrar jag bara...VARFÖR?
Det drar ju igång fantasin måste jag säga. Bits det? Kanske är det agressivt mot andra barn? Har de svarta påsar, så de kan plocka upp efter det när de är ute och rastar det?

3 kommentarer:

  1. Det var det skummaste jag hört.
    ...fast det kanske hade rabies. sånt har man ju hört om... not. Men, man kunde ha gjort?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. De var väl belagda med djurförbud och skaffade därför barn istället. Men vet inte hur man fostrar barn, så de kör på i gamla gängor.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  3. Men om man har ett barn som hela tiden springer iväg åt höger och vänster så fort man släpper ner det, så kanske det är en bra idé att ha en sele på det om man t.ex. åker tåg.

    Nu vet jag inte om det var ett regelrätt k-o-p-p-e-l du såg eller om det var en sele i den här stilen:
    http://www.barntrygghet.se/images/frog(2).jpg

    Bara en tanke från mig...som var just ett sådant där "springa-iväg-barn" när jag var liten ;-)

    /Regissören i Gbg

    SvaraRadera