02 augusti, 2010

Sociala medium och stress

Härom dagen satt jag på ett alternativt café och åt lunch alldeles själv. Caféet låg precis vid en gångväg där det passerade mycket folk och vid bordet intill satt ett gäng ungdomar och pratade med varandra. Jag ville verkligen inte sitta där och bara och stirra ut i intet själv. Det kändes misslyckat, rent socialt, men det skulle kännas fel att messa eller prata i mobilen... Så jag stegade iväg och hämtade en lånetidning, en mycket spännande sak med målgrupp personer med specialintresse övernaturligt.

Blädder, blädder... "Vad ska jag läsa?",undrade jag efter att ha bläddrat förbi leviterande män och hemsökta hus. Tillslut hittade jag en frågespalt. Det handlade om drömmar. "Ja men sånt är ju lite intressant",tänkte jag. Det visade sig att det var någon som brukade få besök i drömmarna av en nära släkting,som gått bort för många år sedan. Problemet var bara att släktingen verkade så avstängd, nästan lite irriterad faktiskt,och nu undrade drömmaren vad detta berodde på. Frågan ställdes till ett medium.

Jo, förstår du, svarade mediumet. Det beror på att han blir irriterad, för att du kallar på honom så ofta. Han blir stressad av det. Han orkar inte dyka upp så fort du vill ha kontakt, det stör honom i sitt arbete. Det är en väldigt hektisk tid för honom just nu. Du förstår, han förbereder sig för att återfödas...

"Undrar om de har Losec i himlen?",tänkte jag medan jag smälte maten tillsammans med faktumet att vissa menar att stressen fortsätter även på andra sidan.

8 kommentarer:

  1. Vi väntar med spänning på en förklarande kommentar från Gud! Tur att han/hon brukar besöka den här bloggen.

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  2. Mina kära barn!

    Rolig att även du Stjärnfåle vill lyssna på vad jag har att säga, har alltid gillat dina kommentarer.

    Vissa medium vet inte vad de talar om, stress har vi inte i himlen. Här råder fullständig harmoni. Så vi behöver varken Losec, Prosec, Prosit och allt vad det nu heter. Om någon trots allt skulle bli stressad i himlen så har vi en plan. Då kan vi erbjuda samtalsterapi med St Per, molnmeditation eller musikterapi hos änglakören.

    Hälsningar

    Gud

    SvaraRadera
  3. Vi erbjuder eldsdans, gång på glödande kol och ångbastu. Ett hett tips!

    Mvh Hin Hå...

    SvaraRadera
  4. Det var ju typiskt att du skulle hitta den här bloggen...

    Hälsningar

    Gud

    SvaraRadera
  5. Grattis Millan!

    Du har nog den enda bloggen där både Gud och Fan själv lämnar kommentarer.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  6. Tack, ja det spär ju på storhetsvansinnet lite ;)

    SvaraRadera
  7. Du vet väl vem du skall lyssna på...

    Hälsningar

    Gud

    SvaraRadera
  8. Och om nu Guds instruktioner skulle vara lite väl outgrundliga ibland så kan vi andra komma med mera handfasta och beprövade antistress-tips: lägg dej på soffan och ät choklad. Den metoden kände du kanske redan till, eller?

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera