16 september, 2010

Ett val-budskap som tog skruv


I veckan gjorde jag och kollegan en plansch som skulle få ungdomarna i kommunen att gå och rösta. Jag tyckte jag var oerhört fyndig som hittade en kille med världens klädkombination och skrev "Välj färg" som rubrik. För att ytterligare förstärka alla färgkombinationer på sidan så valde vi en rosa färg.

Planschen lades upp på ungdomsforums sida på Facebook och det blev världens debatt...om färgen!
Varför hade vi valt rosa? Var vi smygsossar?
Men vilken färg skulle man välja då? undrade någon.
Den officiella valfärgen är ju blå, är det också smygpropaganda? skrev en annan.
Men ungdomsforums logga är ju grön är det reklam för Centern då?
and so on...

Ojojoj så det kan bli! Jag kanske skulle lägga mig i och säga att vi råkade välja en kille med blå ögon...är det också ett dolt budskap?

Ja debatt blev det i alla fall och vem vet. Kanske leder det till att någon förstagångsväljare går och röstar. Bara de har fått debatterat färdigt om färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar