19 mars, 2011

Konstig blandras

Häromdagen såg jag och Mr F i DN att SM i ordvits skulle äga rum i Stockholm. Exempel på bidrag var:

Vad säger en skåningen på en Thailändsk restaurang?
Svar: Timeout.

I morse stod Mr F i hallen och väntade på mig. Vi skulle ut på stan.
-Vänta lite jag ska bara ta på mig lite maskara så är jag klar, sa jag.
Då hördes ett mumlande, och hummande sedan:


MR F
Det var allt en konstig blandras.

JAG
Va?

Mr F
Mask-Ara. Vilken bisarr blandras det skulle bli.

Sedan föll vi in funderande kring hur en Mask-Ara egentligen skulle kunna se ut. Vi kom fram till att det skulle vara en slemmig, skrikig ras. För Ara-papegojor är väldigt skrikiga. Sedan sa Mr F att det kanske kunde vara något för SM i ordvits. Vi försökte komma på någon bra fråga till svaret. Det närmaste vi kom på var:

Vad är det för en hybrib som skriker om uppmärksamhet för sina snygga ögonfransar från komposthögen?

Sedan gav vi upp. Någon annan som har en bättre fråga därute? Eller kanske till och med en fråga och svar, på en annan egen liten ordvits? Jag väntar med spänning :)

9 kommentarer:

  1. För tillfället kommer vi inte på några ordvitsar, men vi kan bidra med några förvrängda ordspråk och talesätt :)

    Man skall inte jaga mygg med yxa i glashus.

    Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

    Den man ligger med får bädda.

    Den som gräver en grop åt andra får 1,50 kr i timmen.

    Det man inte vet har man ingen aning om.

    Saliga äro de hjulbenta, ty de skola pissa inom parentes.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på en kioskvältare i ämnet från Stjärnfåle.


    YiH

    SvaraRadera
  3. Jag vill bara delge er en underbar vits från en mästare:
    "Time flies like an arrow, fruit flies like a banana." Groucho Marx

    Nu ska jag sätta mej i ett hörn och fundera, ha det så bra allihop!

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  4. Nu har vi kommit på några ordvitsar :)

    En backe för nötkreatur (vi ser fram emot SM)

    Ko-Pist

    Lägga av en riktig värmländsk brakare

    Ge-Vär

    Absolut inga små barfota gossar

    Männ-I-Skor

    Kramar
    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  5. Kul ordvitsar ni fått till Grodmamman med make :) Stjärnfåle, jag ser fram emot några av dina egna ordvitsar.

    SvaraRadera
  6. Gå studiecirkel i biodling och skaffa bi-syssla....

    SvaraRadera
  7. Vad säjs om denna (redan testad på Mr F):

    Vilken sorts vetemjöl är bäst? Durum tvista de lärde.

    Grubblar vidare... vet inte om det blir värre eller bättre.

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  8. Vad kallas husbils-campingen den 24 december.
    Hjultomten

    SvaraRadera
  9. Vad föredrar sjöfåglar för mat?
    Inte vet jag, du får väl göra en Ankätundersökning.

    SvaraRadera