14 april, 2011

Att resa...

Efter mitt misslyckade försök att bli strandtestare så har jag gett mig på ett i stort sett lika svårt projekt - att få Mr F att hänga med på en resa.

Jag började tidigt i våras med små käcka förslag. Följande dialog utspelade sig i början på mars när snön fortfarande dominerade i naturen.

MILLAN
Vet du att det har börjat gå flyg direkt från Karlstad till Barcelona?

MR F
Ja men det var väl bra.

MILLAN
Man kanske kunde ta en tur?

MR F (mumlandes bakom kajakttidningen)
Ja gör det du.

MILLAN (barnsligt gnällig)
Men alla andra åker ju iväg på massa kul saker.
Kan inte vi göra något också?

MR F
Men vi gör ju hinkvis med saker.

MILLAN
Ja här hemma ja men jag vill åka iväg på något.

MR F
Det gör vi ju.
(Läs: vi paddlar och tältar)

MILLAN
Ja men det är ju lite svårt att slå upp
ett tält nu. (= jag vill göra något annat nån jäkla gång!)

Mr F (Med nyvaknat intresse)
Jasså?

Nästa kväll när jag kommer hem från jobbet, står det ett tält uppslaget i vardagsrummet.

Så kan det gå!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar Mr F för att han gör sånt där! (och jag kommer undan med att säja det)
    Och så gillar jag dej jättemycket för att du delar med dej! Ha en trevlig tältsemester!

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  2. Kreativt tänkande :D

    YiH

    SvaraRadera
  3. Såg att det finns annat jobb med resemöjlighet att söka för dig. Marabou Premium söker chokladambassadör, det skulle väl passa dig utmärkt :) Resan går till Ecuador och Amazonas regnskog, den 21-28 augusti.

    Grodmaken hjälper gärna till med provsmakning av chokladen.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera