20 april, 2011

Fet lön?

Jag är vida känd som stor chokladfantast. Så jag blev inte vidare förvånad över tipset om jobb som chokladprovare som jag fick som kommentar under förra inlägget.

Det är klart jag ska söka jobbet. Självklart skickar jag med ett CV:



Här följer några viktiga fakta som jag ska ha med i mitt ansökningsbrev:

Jag:
- har nära 40 års erfarenhet som chokladprovare
- har en bred yrkeserfarenhet, det vill säga jag är van vid att prova allt från chilichoklad till choklad-ost. (I alla fall en gång)
- Jag är positiv och lösningsinriktad: " Se där ligger det en chokladbit, den äter jag upp"
- Jag är bra på att samarbeta "Jaha, du har en chokladkaka. Den delar vi på."
- Jag jobba lika gärna självständigt "Jag har en chokladkaka, den äter jag upp...själv"
- Jag är van vid att hålla många (choklad-) bollar i luften

Så när tror ni jag kan börja?

Häromdagen stod jag i ett omklädesrum på Lindex och drömde om det nya jobbet som chokladprovare. Tänkte att det vore kul om även lönen blev fet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar