04 april, 2011

För bra för att vara sant?

I dag har jag sökt ett jobb som jag i fredags trodde var ett aprilskämt. Just för att det var för bra för att vara sant! Tidningen Amelia söker en strandtestare, en som reser runt och bara njuter av livet och bloggar om detta. Det kan förekomma en del kvällsjobb - som seriös drinktestare. Och man måste klara av att ligga på stranden och göra ingenting ibland också. Dessutom kan man utsättas för saker som helkroppsmassage och liknande, kanske tvingas läsa en bok.

Gissa om jag sökte!
Så vad tror ni, passar jag?

Om ni tycker det, skriv gärna varför i kommentatorsfältet nedan.

Man vet ju aldrig "Amelia-folket" kanske läser min blogg nu...i så fall;
Hej på er och välkomna till min blogg, och framför allt:
Välj mig!

24 kommentarer:

  1. Jag var helt övertygad om att det var ett aprilskämt, menar du att det var på riktigt :O

    Det är ju dig dom ropar efter, ingen skulle kunna göra det bättre, du skulle ju skriva både roligt, intressant och med fakta. Vad mer kan de önska?

    Endast den bästa är bra nog :)

    YiH

    SvaraRadera
  2. Du skulle passa perfekt och dessutom är det välsandat.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  3. Om dom väljer dej så kommer alla vi grodläsare att köpa Amelia. Det måste väl vara ett bra argument!

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du passar utmärkt. Jag gillar dina texter skarpt!

    En som följer bloggen

    SvaraRadera
  5. Om de väljer dig kommer jag att börja prenumerera på Amelia.

    Emma

    SvaraRadera
  6. Jag läser din blogg och köpte din bok. Hoppas du får det!

    SvaraRadera
  7. Välj Millan, hon är bäst!
    Anna

    SvaraRadera
  8. Är det sant? Då kanske du kan skriva en ny bok "Kvinnan som kunde tala med snäckor"
    BiH

    SvaraRadera
  9. Välj Millan, jag börjar prenumerera direkt!
    Greta

    SvaraRadera
  10. Vad kul det vore, då får jag två bloggar att följa.
    En läsare

    SvaraRadera
  11. Jag tycker du skulle passa utmärkt med din bakgrund. Dessutom skriver då så det känns som om man är där. Så det så!

    Lena i Östersund

    SvaraRadera
  12. Jag har rest med dig och det är kul. Jag har läst det du skrivit och gillar det skarpt. En kombination vore ju hur bra som helst.

    Resvännen

    SvaraRadera
  13. Valet är enkelt - det är dig de ska ha.

    T

    SvaraRadera
  14. Du har väl skickat med ditt kåseri om när du provade floating, jag skrattade så tårarna rann!

    Janne

    SvaraRadera
  15. Vilken bra idé, du solar och badar och vi andra stackars satar får läsa om det i tidningen. Kör!

    SvaraRadera
  16. Välj Millan! Nu!!!!!

    Mvh Skåningen

    SvaraRadera
  17. Millan, du är som klippt och skuren för detta uppdrag! Håller tummarna!

    Monique

    SvaraRadera
  18. Jag håller också tummarna. Ser fram emot att få läsa dina reflektioner över stränder och drinkar.

    Bo

    SvaraRadera
  19. Om det är någon ordning på Ameliafolket så väljer de dig.

    Glader

    SvaraRadera
  20. Såg på Fejjan att du sökt jobbet som strandtestare. Du skulle passa utmärkt.

    Johnny

    SvaraRadera
  21. Jag tror du vore den ideala strandrapportören, ingen tvekan om det!

    Raymond

    SvaraRadera
  22. Färjestad tar SM-Guld i år. En match närmare festen på Stora torget.

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  23. Ja men, nu undrar vi om Amelia har hört av sej?

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera