21 april, 2011

Regnjacka första testet...

Mr F har inspirerat mig till att bli sportigare. Framför allt handlar det om kajakpaddling. Har insett att det är bra (läs nödvändigt) att kombinera mitt stora mat och chokladintresse med ett aktivt liv.

Det roligaste med att börja sporta är att man "måste" köpa massa nya kul kläder för sporten ifråga. Sen gör man som Superman. Man går in i en telefonkiosk eller en "walk in closet" om man bor lyxigt... sen kommer utspringandes, ombytt som träningens svar på Suuuuperman... I mitt fall blir det att gå in på klosetten. Men i vilket fall. Sen ska man faktiskt träna också. Har jag hört.

Eftersom vår träningsarena är paddling (och det alltid verkar regna och blåsa när jag ska ut) så fick det bli en regn- och vindjacka.

Den är supersnygg och skön och jag ser jättesportig ut i den. Och jag kan meddela att jag redan igår testade den. Och ja den tål fukt jättebra.

Det hela började med att jag köpte en packe lyxsalami och en stor mozarellaost för att mysa med (i smyg) när Mr F jobbade. Jag la ner varorna i min klädpåse. Nu var det bara det att mozarellaost-påsen gick sönder och ni som gillar Mozarella vet ju att den ligger inbäddad i värsta spat. Så detta rann ut i påsen. Men tro det eller ej - regnjackan fungerade utmärkt!

Glad Påsk!

2 kommentarer:

  1. Och eftersom jackan står emot fukt från ost så skyddar den säkert bra mot ostliga vindar också.

    Ha en Glad Påsk!
    hälsar Stjärnfåle

    SvaraRadera
  2. Ha,ha nu var du allt rolig.

    Glad Påsk tebaks

    SvaraRadera