01 juni, 2011

Som en nål i en höstack

Idag gick jag ut och köpte hämtmat. En riktigt god paj blev det.
Satt och tuggade behagfullt när jag fick något hårt mellan tänderna. Det kändes som ett ben, men jag hade ju tagit spenat- och ostpaj. Det här ju stämde inte...

Jag tog ut objektet ur munnen och döm om min förvåning när det visade sig vara en nål!!!

Jag satt chockad och tittade på den böjda nålen. Men sedan tänkte jag att det går ju att se det hela från den ljusa sidan. Det var en knappnål och jag hade tagit ovanligt små tuggor.

Jag gick och klagade och fick pengarna tillbaka. Den chockade mannen lovade att genast meddela köket och bad tusen gånger om ursäkt.

Sitter här och undrar, hur stora är oddsen egentligen? Säkert lika svårt som att hitta en nål i en höstack. Kanske dags att köpa en trisslott...

2 kommentarer:

  1. Eftersom nålen var böjd så tror vi att Uri Geller jobbar extra i köket, så skynda dig tillbaka till restaurangen och be att få nålen signerad av honom. Klarar han av det så blir vi riktigt imponerade :)

    Skynda att rätta ordföljdfelet innan Stjärnfåle ser det :)

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  2. Där har ni det. Jag skyndar dit och kollar.

    SvaraRadera