11 juli, 2011

Sett och hört

I dag på lunchen var jag och handlade förnödenheter = mörk choklad. Framför mig i kön stod ett par i pensionärsåldern och lassade på rullbandet med sammanbitna miner. Jag kikade lite på dem och såg att här är inga man ska börja argumentera med, såvida man inte vill ha en rejäl snyting som svar.

Mannen betalade med ett grymtande och när kassörskan trevligt frågade om han hade MedMera-kort, så svarade han. "Nej, det har jag slängt. Ärligt!" och tryckte ner sedlarna i handen på den stackar kassörskan.

Nåja, hans minst lika sura fru hade i alla fall köpt sig en tidning som kanske kunde pigga upp eftermiddagen. En Se&Hör. Hon tog upp den, pekade på något och log faktiskt lite mot mannen. Jag tjuvläste över axeln och kvinnan hade köpt Se&Hör Brott! Framsidan pryddes av "Hon halshögg sin mamma" "Kändisen fast för mord" och "Beck stjärna brottsling på riktigt"

Precis vid utgången kom jag ifatt dem. De gick genom svängdörren och det fanns plats för en till. Men jag väntade. Det kändes tryggast så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar