20 juli, 2011

Semesterlängtan

Nu tänker jag vara precis så förutsägbar som man kan vara. Jag vill bara meddela att jag längtar efter att ha semester, är sååååå avundsjuk på alla er som har ledigt. Jag ska inte ha ledigt för än 1 augusti och nu plötsligt känns det som om jag tagit höstledigt istället för sommarledigt. I morse när jag kom till Kristinehamn med tåget glimmade det vitt bredvid spåren, en tiondels sekund tänkte jag "Frost?".

Min inte helt vakna hjärna började snabbt skapa en historia där jag råkat sova en hel månad istället för en natt...och här satt jag nu i slutet av augusti och det hade tydligen kommit nattfrost. Huh!

Vilken tur att det inte var så, tänkte jag, och samtidigt slog det mig, det där jag ju så tydligt vet men tydligen måste påminnas om. Sommaren är nu. Livet är nu. Så passa på, Lev och Njut!

1 kommentar:

  1. Ja men nu är det äntligen dags och du har tur med vädret. Ha en trevlig semester! Gå och bada!

    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera