28 november, 2010

En vanlig lördagsmorgon

Klockan är halv tio en lördagsmorgon. Vi ska precis börja äta frukost.
Sambon har lärarrösten på och föreläser för Lilla E (12).Jag är trött och blodsockergrinig och vill ha mitt te innan hjärnan börjar fungerar.

SAMBON
Jo ser du och sen har vi Schengenavtalet, det tecknades...

JAG
Men måste du prata om sånt där innan vi fått i oss frukost?

LILLA E
Men Camilla jag frågade ju faktiskt pappa och jag tycker det här är jätteintressant!

JAG
Okey

Sen slog jag diskret upp seriesidan i tidningen och med sambons malande om gränsavtalet i bakgrunden engagerade jag mig i en hund som tappat bort sin bräda. Så kan det gå.

7 kommentarer:

  1. Var inte ledsen för det du, din tid kommer nog också då du får prata om invecklade och allvarliga saker med/för folk som inte hör så noga på. Sånt brukar jämna ut sej.
    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera
  2. Tack, du har rätt :) Jag bidar min tid här...

    SvaraRadera
  3. Själv måste jag varje morgon läsa Hälge, för han är oftast så skönt deppig

    Groddmamman

    SvaraRadera
  4. Själv blir jag deppig över att jag inte kan stava i föregående inlägg

    Grodmamman

    SvaraRadera
  5. Asch då, det visar ju bara på vad nyttig du är. Vem vet, kanske också på att du avancerat till att bli ett vegetariskt överhuvud - Groddmamman :)

    SvaraRadera
  6. Ni har väl hört vegetarianernas käcka bordsvisa:
    "Små groddarna, små groddarna, är lustiga att se!"
    MVH
    Stjärnfåle

    SvaraRadera