09 februari, 2010

Andas lugnt

Det finns flera jobb att söka som jag vill ha. En regissör tycker det vore kul att få något bra manus att sätta tänderna i. En teatergrupp söker dramatiker. Jag tränar för att bli arbetslivets Rocky. Jag har fått en arbetscoach som är superbra. Företaget har en sida med massor av bra råd som jag ska vara inne på varje dag. Ett manus jag sålt för länge sedan har blivit teater och har blivit sålt vidare men hur är det egentligen med upphovsrätten? Jag har äntligen en lista med saker att göra och plötsligt känner jag mig som han pensionären som sa " idag måste jag både hämta posten och handla, nu kör det allt ihop sig..."

Och så har jag börjat med Mindfulnes, dvs jag ska träna på att göra ingenting och bara lyssna på mina andetag och vara här och nu... Det handlar bara om tio minuter i taget men jag tycker det är jättejobbigt. Jag tycker det verkar supersunt och bra och så men vad svårt det är för nån som tror att man likt en haj kommer att dö om "man slutar simma". Men jag lyssnar på mina andetag och är här och nu och tänker "jaha nu sitter jag här och inte gör någontin jag bara andas lite..." Åååååh vad avslappnande det är att inte göra någonting..." Flås,flås,flås "Ååh, vad jag trivs här och nu....arrrrgh! Men skam den som ger sig.

Men det finns hopp i alla fall. Plötsligt händer det! som trissreklamen säger. Jag känner det på mig, snart får jag jobb...jag ska bara andas lite först :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar