27 februari, 2010

Äntligen en kul OS-nyhet

Nu ska jag avslöja något som förmodligen kommer att få större delen av Sveriges befolkning att vilja rulla mig i tjära och fjädrar och hänga mig under en offentlig ceremoni på torget i Karlstad: Jag tycker att vinter-OS är offantligt tråkigt! Så. Nu var det sagt!

Sambon ser på skidor och kallar det rafflande, ursäkta men hur länge kan man hålla spänningen uppe? Ja, nu har vi första mellantiden här, efter 3 kilometer så leder ryskan med 15 sekunder och bara en timme kvar att köra... hur rafflande är det på en skala? Okey då, jag har väl lyckats uppbåda visst engagemang och till och med tyckt att det i alla fall varit lite spännande emellanåt och självklart kul att Sverige har gjort så bra ifrån sig men (och nu hör jag hur tjärtunnorna skakas om och kuddar rivs sönder) den enda gången som jag vrålat JAAAAA rakt ut var alldeles nyss...då rullade det nämligen upp en textremsa där det stod att OS avslutas i morrn.

2 kommentarer:

  1. Haha. Ska vi rulla i fjädrar tillsammans? Jag tycker personligen att det är mer rafflande med snöfall eller i värsta fall myrornas krig på tvn än os. Du får gärna ge min kära fader lite stryk från mig. Tur att jag inte ärvt hans gener...
    Kram!
    Linnéa

    SvaraRadera
  2. Gott med en o-sportsjälsfrände som ärvt andra mycket bättre sidor än just sportdelen av sin far ;) Kram!

    SvaraRadera