17 februari, 2010

OS i arbetssökning

Satt inkommenderad för att följa en spännande OS final häromdagen och passade på att fundera lite under tiden. Vad gör en idrottsman så duktig att denne kan vinna OS? Jo, en massa träning och en inställning om att man måste misslyckas en himlans massa gånger innan man lyckas fullt ut...jag menar hur hade det gått för Charlotte Kalla om hon för två år sedan tänkt "Nej, nu är det tre tävlingar på raken som jag inte vunnit så jag kommer aldrig vinna något. Jag skiter i OS och käkar chips framför teven i stället..." Men nu gjorde hon ju tack och lov inte det. Lägg sedan till en bra coach och du har ett vinnande koncept.

Så egentligen är det inte mycket som skiljer en OS-tävlande och en arbetssökande åt. Man bör som jobbsökare mao ha samma inställning; det kommer att kräva en massa tränande i jobbsökeriets konst, alla jobb man inte får är steg på vägen och med hjälp av en bra coach kommer man snabbare i mål. Jag har hittat en superbra arbetscoach. Med hennes tips och hjälp vallar jag mina arbetsökarskidor för att vinna mitt eget "OS-guld." Och när jag väl fått mitt jobb så lovar jag att le lika brett och lyckligt som Charlotte Kalla gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar