09 maj, 2011

Japaner, japaner...

Idag var jag vaken tidigare än tuppen. Så jag skyndade mig iväg till stationen för att ta ett jättetidigt tåg. Satte mig tillrätta och noterade att motorn lät väldigt mycket och det vart liksom ingen fart på tåget. Jo tack, det visade sig vara fel på motorn så alla fick kliva av för att vänta på ett nytt tåg.

Jag som är morgontrött stod och surade i ett hörn när plötsligt ett japanskt par i 60-årsåldern dök upp. De log med hela ansiktet och bad några av mina medpassagerare om att få fotografera dem. Ett par män blev uppställda och förevigade, de såg lite förvirrade ut. Den ena mannen skrattade lite försiktigt, nästan förvånat medan det japanska paret skyndade vidare till ett par tjejer längre fram. När jag vände mig om och fick se den japanska kvinnan stå mitt emellan två generade tjejer samtidigt som hon gjorde segertecken så var det svårt att hålla fast vid morgonsurheten. Leendet började som ett litet ryck i mungipa och spred sig snabbt. Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar