18 maj, 2011

LCHF Nej Tack!

Jag tänkte lite på om man skulle prova LCHF-kosthållning. Så läste jag det här:

Vanliga Inkörningsbesvär och biverkningar med LCHF kosten
Vanligt förekommande är bl.a. huvudvärk, yrsel, trötthet, diarré, förstoppning, lättirriterad, svårt att tänka, känner sig varm, svettas, orkeslös, får lättare hjärtklappning, känner konstig smak i munnen, luktar illa och dålig andedräkt. De flesta känner av något eller några av dessa besvär men de brukar gå över. Håravfall samt kramper i underbenen kan också förekomma men det är mindre vanligt.

Öööh, nej tack!

3 kommentarer:

  1. Tanken med LCHF-kosten är förmodligen att man skall må så dåligt att man inte orkar äta någotting alls. Då går man ner i vikt :)

    Grodmamman med make

    SvaraRadera
  2. God tanke :) Fast verkar inte vara något för singlar. Tänk er repliken "Jag luktar visserligen illa, svettas, har dålig andedräkt och är lättirriterad men det går över... tror jag. vill du hångla?"

    SvaraRadera
  3. En metod som funkar fint och som är helt utan biverkningar är att äta enligt Viktväktarna (fattar inte att de ska ha ett så tråkigt ord till en så bra metod...). Nyttig mat där man går ner i vikt OCH som dessutom är SUPERGOD!
    Jag har recept - om du vill låna :-)

    /Regissören i Gbg

    SvaraRadera